středa 12. července 2017

V hlavní roli denivky

V červenci je na zahradu radost pohledět. Počasí nám zahradníkům přeje, střídají se dny slunné s deštěm. Ideální počasí pro krásnou zahradu plnou květů a plodů.


Zatímco některé květiny jsou méně nápadné, co se opravdu přehlédnout nedá, jsou denivky. Strhávají na sebe v tuto dobu zaslouženou pozornost.


Denivky (Hemerocallis) je nemožné nemilovat. Jednoduché pěstování, každoroční bohaté kvetení, odolnost proti škůdcům a chorobám a dobré přezimování i v našich zimách z nich dělá květinové favority každé zahrady.


Pěstovaly je už naše babičky. Nejčastěji měly barvu žlutou nebo oranžovou. Od té doby denivky urazily obrovský kus cesty.


Dnes jsou k dispozici v bohaté škále barev od téměř bílé až po temně fialovou. Některé mají různobarevná oka, jiné zřasené okraje květů. Liší také velikostí květů, existují odrůdy velkokvěté, malokvěté i plnokvěté.



Zvláštností denivek je, že každý květ kvete jen jeden den. Ale nikoho to rozhodně mrzet nemusí, jeho místo zastoupí příští den další. Jen je na to třeba pamatovat, pokud dáváte někomu denivky v kytici. Vybírám vždy takový stvol, který má jeden rozkvetlý květ a aspoň jedno velké poupě.


Denivky jsou vysoce návykové. Každý rok neodolám a aspoň jednu novou denivku si pořídím.


O tom, jak je pěstovat, jsem psala také tady http://nejentulipany.blogspot.cz/2017/04/zaciname-s-kvetinovou-zahradou-trvalky.html


6 komentářů:

  1. Jedním dechem... denivky máš překrásné. Škoda, že vždy květ vydrží tak krátce. Já jsem je teď fotila taky, a též lilie, tak se těším, až je virtuálně porovnáme. Co vím však přesně, máš rozhodně víc druhů. Ta růžová na 5.tém obrázku je rozkošná. Musím to sem takto napsat! Krásný den Míšo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Diano, díky. Kvetou sice jen jeden den, ale tím pádem jsou taky každý den jiné. Jsem zvědavá, jaké máš ty. Já letos plánuji velké rozšíření denivek, možná celý denivkový záhon. Uvidíme.
      Zdraví Míša

      Vymazat
  2. Vůbec jsem netušila, že existuje tolik druhů denivek. Já znám a mám jen ty oranžové, ale líbí se mi i ostatní. Jsou nádherné.
    Hezký víkend přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Dášo, populární jsou hlavně v USA a prý je každoročně uváděno na trh kolem 4000 nových kultivarů. Letos taky plánuji rozšířit své denivky o další přírůstky. Už mám vybráno.
      Zdraví Míša

      Vymazat
  3. Odpovědi
    1. Milá Dý, denivek není nikdy dost. Proto jsem si ještě další objednala.
      Míša

      Vymazat