sobota 22. července 2017

Rajčatová sezóna

Období, kdy se nic moc neděje, jsme si zvykli nazývat okurková sezóna. Okurky nepěstuji a toto období na naší zahradě nastává snad jen v zimě.


Zato u nás právě začíná sezóna rajčatová. Dnes jsem totiž sklidila prvních pár zralých rajčat. A doufám, že jejich sezóna bude trvat aspoň do konce září. A že se vydaří. Rajčata vypadají zdravě a mají spoustu zelených plodů. Jen dozrát.


Kromě datlových a cherry rajčat, které máme moc rádi, mám taky pár rostlinek tchánových velkoplodých favoritů. Těm trvá trochu déle, než dozrají.


Rajčatová sezóna rozhodně neznamená, že by na zahradě byla nějaká nuda. Naopak. Je to čas, kdy se zúročí zahradníkovo úsilí. Čas zrání plodů, vrchol kvetení mnoha květin.


Ani polevit v práci mě zahrada moc nenechá. Plevel roste stále, živý plot potřebuje dostříhat. A truhlíky, rajčata a papriky zalévám podle počasí většinou denně nebo obden. Mezitím jsme sklidili česnek.

Každý den rovněž procházím zahradou a kochám se tím, co nového vykvetlo. Tyhle něžné kvítky netřesků mě oslnily svou netypickou krásou. Vyrostly ve starém kameninovém korytě, které osázel syn.


Růže svraskalá roste až v dálce u sousedova plotu. Teď, když je louka posekaná, září až na dvůr její intenzivně barevné květy.


Měsíčky mě fascinují různorodostí barev a snadností pěstování. Tenhle je až neuvěřitelně plnokvětý.


Rozkvetly také další jiřiny. Skoro všechny mám letos nové, tak jsem zvědavá, jak budou vypadat. Přeci jenom fotky v katalogu a skutečnost mohou být rozdílné. Tohle je Le Castel.


Letos zkouším různé druhy slunečnic. Zatím rozkvetla druhá.


Některé cínie jsem zasela přímo do země, některé jsem předpěstovala. Žádné ale ještě nekvetou. Je vidět, že se na to představení pečlivě chystají. Už jako poupata vypadají krásně.


5 komentářů:

  1. Nádherná rajčata! Letos jsem zasadila jen ty divoké, drobounké po loňském přívalu plísně, jsem neměla odvahu.. Pěstujete rajčata bez postřiků?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jodie, myslím, že si můžeme tykat. Pěstuji je úplně bez postřiků. Vůbec to není třeba. Ke konci sezóny mají některá rajčata trochu plíseň na spodních listech, tak je prostě otrhám. Ale to už sklizeň vůbec neohrozí. Ale datlová Datlo a Mandant jsou vždy OK. Rajčata mě taky dost potrápila, než jsem se je naučila pěstovat, ale teď už to několikátý rok dělám vše stejně. Jak je pěstuji si můžeš přečíst tady http://nejentulipany.blogspot.cz/2017/05/proc-jak-pestovat-rajcata-v-kbelicich.html
      Zdraví Míša

      Vymazat
    2. Děkuji moc. Tykání beru, ráda :)

      Vymazat
  2. Míšo, Tvá rajčata vypadají fakt pěkně a hlavně zdravě! Já letos pěstuji jenom mini rajčátka, nebo na způsob cherry. Sazeničky jsem vypěstovala ve skleníku a odrůdu jsem si bohužel nezapamatovala...Tak ať ti krásně dozrávají, bez plísně a užívej krásné pohledy na květiny a barvy ve Tvé krásné zahradě.

    OdpovědětVymazat