úterý 20. června 2017

Zelená Ostrava

Ostrava má stále pověst ocelového srdce republiky, šedivého, zaprášeného města plného těžkého průmyslu. Přispívají k tomu smogové epizody během zimy, které stále upozorňují na zdejší špatné ovzduší.


V televizi se o Ostravě mluví jen, když se omezuje práce oceláren, řeší se problémy bývalých hornických bytů nebo útlumu těžby v blízkých dolech v Paskově.


To, že tady máme dvě velké univerzity, špičkové počítačové firmy a vývojová centra, jako by ani neexistovalo.


Změna image města je opravdu práce na dlouhá léta a ne všechny cesty vedou ke kýženému cíli. V poslední době jsou ale vidět pozitivní výsledky.


Jen nevím, jestli je vnímají  i lidé, kteří v Ostravě nikdy nebyli. Ostravané a návštěvníci města je pozorují určitě.



Povedla se  úprava břehů řeky Ostravice v Komenského sadech, kde vznikla klidná odpočinková zóna s plošinami na opalování uprostřed města.


Líbí se mi i nová výsadba kolem Prokešova náměstí. Místo kusu chodníku se každý den kochám rozkvetlými kytkami.



Nejvíc jsem nadšená z kohoutku věncového. Letos jsem si ho pořídila i do mé zahrady.


Další zelenou oázou je Husův sad. Škoda, že voda ve fontáně zapomněla téct.


Prokešovo náměstí má každý rok pěknou truhlíkovou výzdobu.


Jeden ze dvou buků u kruhového objezdu. Vypadají jako deštníky, což ještě umocňuje fakt, že je zespodu sestřihávají dorovna.


V parku jsem objevila neznámý keř. Listy má jako rododendron, ale kvete takto. Znáte ho někdo?


Čím dál víc si všímám také krásně opravených starých domů. Ale o tom někdy příště. Mně se Ostrava prostě líbí. A jak ji vnímáte vy?

Žádné komentáře:

Okomentovat