sobota 3. června 2017

Fialová

Toto období roku je vždy na mé zahradě nejhektičtější. Seji letničky, sázím předpěstované sazeničky, dělám truhlíky, sázím rajčata a jiřiny. Každých 14 dní sázím třetinu mečíků, abych si prodloužila dobu jejich kvetení. Ale plevel nepočká a bršlice už vybíhá do květu.


Nemám tolik času kochat se rozkvetlými květinami. To mi trochu vadí. Ale doufám, že odměnou mi bude krásně rozkvetlá letničková zahrada.


V tom letu zahradou každý den zaznamenávám, že rozkvetlo něco nového. Kromě lupin, které jsou nepřehlédnutelné, kvetou kosatce velkokvěté i malokvěté. Potěšilo mě, že vykvetl můj oblíbený tmavě fialový, který mi loni nekvetl.



Kvetou také kakosty, které jsou trochu nenápadné, ale to jim neubírá na kráse.


Rozkvetl první plamének na naší bráně do zahrady. Bránu máme teprve rok. Vztyčili jsme ji loni na jaře a máme ji osázenou plaménky a zimolezy. Loni ještě moc nekvetly, takže letos se těším, až rozkvetou.

                                    

Vůbec jsem si všimla, že v mé zahradě v této době převládá fialová.


Asi fialovou přitahuji. Jeden fialový rododendron je už pěkně starý. Druhý rododendron měl být červený a je... taky fialový.


Už se těším, až budu mít všechno nasázeno. Pak se pustím do sklizně tulipánů a stříhání živého plotu.


Vždycky když přijde nějaká návštěva a řekne mi, že je to prima takhle sedět na zahradě a pít kávu, jen se usmívám. Většinou neříkám, že takhle často nesedávám.

.

7 komentářů:

  1. Krásné květiny máš Míšo. Vím moc dobře, co to dá práce vypěstovat takové skvosty.

    OdpovědětVymazat
  2. Miška, krásne ti to kvitne. A presne viem o čom hovoríš, na záhradke je stále čo robiť. Ale komu sa nelení, tomu sa zelení alebo skôr fialovie :-). Pekný začiatok týždňa.

    OdpovědětVymazat
  3. Milá Diano, každý, kdo má zahradu větší než dlaň, ví, co to dá práce. Ale když pak vidím, jak květiny kvetou...
    Zdraví Míša

    OdpovědětVymazat
  4. Odpovědi
    1. O zahradu se starám ráda, o každou kytku se snažím pečovat s láskou. Jen na konci května a začátku června mi zahrada trochu přerůstá přes hlavu.
      Zdraví Míša

      Vymazat
  5. Míšo, máš na zahrádce moc hezké kytičky. Lupina mi před pár lety odešla a od té doby jsem si ji nezasadila, ale stále po ní toužím. V jedné zahrádce ji mají, kdy je tedy nejlepší sesbírat semena? Dočetla jsem se u tebe, že sázet až na jaře.
    Jo a s těmi návštěvami, hlavně z paneláku, je to stejné. U kafíčka na terase se sedí hezky, ale ne moc dlouho a ne moc často.
    Děkuji za odpověď a přeji krásné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Dášo, teď bude lupina odkvétat, takže za chvíli (možná tak za týden za dva) by mohla mít semínka. Je třeba to hlídat, protože když bude lusk suchý, tak praskne a bude po nich. Sejí se v dubnu nebo květnu přímo na záhon. Anebo si koupit jeden balíček semínek v obchodě. Všechny barvy, které mám, jsou z jediného balíčku. Ať se Ti pěstování podaří.
      Zdraví Míša

      Vymazat