pátek 23. června 2017

Léto

Toto roční období mám moc ráda. Po příliš hektickém jaru přichází zklidnění. V ideálním případě je už vše nasazeno. Ale nic není dokonalé, takže mi ještě zbývá pár sazeniček na rozsazení. A poslední tulipánové cibulky stále čekají na vykopání.


Včera jsem přesadila poslední jiřiny z květináčů do záhonu. Pár let jsem jiřiny nepěstovala. Odrazovaly mě mraky slimáků, které je byly schopné sežrat beze zbytku. Poslední horká a sušší léta slimáky zredukovala na minimum, takže jsem se letos do jiřin zase pustila.


Bylo s nimi sice trochu víc práce, ale některé jiřiny jsem zasadila na začátku dubna do velkých kbelíků, do kterých dávám rajčata. Nechala jsem je venku, jen když hrozily mrazy, mohla jsem je schovat do dílny. Tyto jiřiny už mají poupata. dokonce jedna už vykvetla.



Zato na květy těch, které jsem sázela až v druhé polovině května přímo na záhon, si budu muset ještě aspoň měsíc počkat. Letos mám spoustu nových, tak jsem hrozně zvědavá, jaké budou.


Rozkvetly první letničky, zatím jen ty, které se na záhonu vysemenily samy jako chrpy, ostrožky a samozřejmě měsíčky.




Každou chvíli vykvetou také lilie.


První denivky slibují každoroční záplavu květů a barev.


V horkých dnech naštěstí příliš neroste ani plevel. Ale zase musím každý den zalévat květiny a rajčata v květináčích a truhlících.



Ráda se jen tak procházím letní zahradou, tu si zobnu měsíční jahodu, malinu nebo borůvku. Borůvky slibují jako každoročně bohatou sklizeň. Rozdělíme se o ni s našimi kosy.



Miluji školní prázdniny, které nejsou prázdninami jen pro děti, ale i pro školními povinnostmi zmožené rodiče. Konečně se vrhnu na čtení knížek.


Těším se také na dovolenou. Letos ji rozdělím mezi návštěvu Krakova a okolí, aktivní dovolenou na kole v Rakousku  a naprostou relaxaci u moře v Chorvatsku.

6 komentářů:

  1. Milá Míšo, sdílím s Tebou lásku k létu. Miluji teplo, minimum vrstev oblečení, teplé večery prosezené na terase a hlavně, pohled na rozkvetlou krásu květin. Nikdy mne ten pohled neomrzí. Dokola fotím stejné květiny a raduji se z mohutnění trvalek a jsem smutná z toho, když některé květiny prostě odejdou. Raduji se ze zeleniny, kterou vypěstuji a z toho, jak několik měsíců trápím rodinu cuketo připravenou na milion způsobů. Jsem nešťastná ze spáleného trávníku a z úbytku mně tak drahé vody, z leknínů, z růží, a celé škály letniček, které u mne zdobí kdejaký kout. A taky mám ráda, že jako matka dítka povinného ZŠ, si trochu oddechnu a nemusím neustále spěchat a mít stres, že nedojedeme kamkoliv na čas. Taky ráda okopávám a pleji záhony, protože se u toho bezvadně opaluji, a taky mám ráda čas dovolených, protože je nesmírně důležité občas vypnout a věnovat se sám sobě. No, to už přeháním, protože stejně slyším...mami, a co jako budeme dělat, případně verze 20. letého, o kterém nesmím psát... co jako bude k jídlu??? Prostě léto s teplým vzduchem, teplou vodu, výlety za hranice čehokoliv a barevnou zahradou, je můj nejkrásnější čas. Fotky máš krásné a je vidět, že pěstuješ celou plejádu květinek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Diano, vidím, že jsme na stejné vlně. Škoda, že to léto vždycky tak uteče. Ale jsme teprve na začátku, takže přeji krásné léto plné květin a plodů.
      Míša

      Vymazat
  2. Miška, máš krásnu záhradku, plnú nádherne kvitnúcich letničiek. To milujem aj ja. Tiež teplé letné večery na terase. Čo veľmi nemám rada sú úmorné horúčavy, ktoré za pár dní z krásne zelenéo trávnika urobili spálenisko. Nestíhame polievať. Prajem, aby dovolenka vyšla podľa predstáv.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Moniko, u nás to zatím není tak hrozné, ale sucho už je taky patrné. Krásné léto s dostatkem vláhy přeje Míša

      Vymazat
  3. Míšo, jsou to krásné fotky. Zahradu máš rozkvetlou, radost pohledět. Užij si tu barevnou nádheru i dovolenou!

    OdpovědětVymazat
  4. Milá Ivano, děkuji moc.
    Krásné léto přeje Míša

    OdpovědětVymazat