čtvrtek 26. října 2017

Ohnivý podzim

Přiznám se, že podzim není zrovna moje nejoblíbenější roční období. Co se práce na zahradě týká, je skoro stejně náročný jako jaro, ale díky brzkému stmívání a častým dešťům mi práce nejde tak rychle od ruky.



A tak vlastně celý podzim sprintuji, abych stihla vše, co se musí zasadit před nástupem mrazivého období. V současné době ve frontě čeká ještě asi posledních 30 narcisů a pak kolem 500 tulipánů. 
Mečíky a jiné cibuloviny naopak potřebují vyrýt a uschovat. K nim přibudou po prvním mrazu i všechny jiřiny. Pak jsou tady choulostivé přenosné kytky jako kaly, nerine, muškáty. O ty se také musím postarat.



Co se podzimu upřít nedá, jsou barvy. Takovou škálou od žluté, přes oranžovou až po ohnivě červenou maluje pouze podzim. Proto se i já občas zastavím a jenom se kochám.



Javor určitě čekal celý rok, aby mohl předvést svou nejkrásnější barevnou kreaci. Škoda, že představení bylo poměrně krátké a za týden už ukazuje jen holé větve.



To okrasným jablíčkům jejich krása vydrží dlouho. Pokud je nesezobne nějaký pták nebo si je nenasbíráme jako ozdobu na adventní věnec, na kterém jsou naprosto bezkonkurenční.



Při průchodu parkem mě překvapily gazánie. Nikdy jsem si nevšimla, jaké zajímavé květy v různých barvách mají. Přes léto je zastínily jiné výraznější letničky, ale teď na podzim přišla jejich hvězdná chvíle.



Září také hlohyně i tis. Podzim letos zase namíchal krásný ohnivý koktejl.





10 komentářů:

  1. Míšo, mám přesně stejný vztah k podzimu jako ty, a to všemožné červenání mne taky fascinuje. Co se týče práce na zahradě, tak nějak jsem ve skluzu, asi to bude i tím, že u nás bylo ještě v pátek docela přijatelně. V týdnu jsem byla na okraji Jeseníků a tam již opravdu o proti nám panuje podzim a těsně na krk mu dýchá zima. Tak jsem byla taková ukolébaná dokvétající krásou. Fotky máš krásné, červené a vnímavé. Hezký víkend (snad i zahradně pracovní, jestli nás neodvane v neděli silný vítr)...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Diano, díky. My v kraji mezi Beskydami a Jeseníky máme k zimě trochu blíž. Dnes se mnou počasí taky moc nespolupracuje, snad zítra bude líp.
      Zdraví Míša

      Vymazat
  2. Ach ty barvy, já se nemůžu vynadívat..
    Krásný svátek!
    Zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzko, podzim umí krásně malovat, ale také často používá šedivou a tu nemám moc ráda. Snad nás ještě čeká nějaký ten slunečný barevný den.
      Zdraví Míša

      Vymazat
  3. Ach, 30 narcisů a 500 tulipánů, to bude nádhera!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, to doufám. Už teď se moc těším na jaro.
      Zdraví Míša

      Vymazat
  4. Jeseň je síce sychravá, ale tým farbám sa nevyrovná žiadne iné ročné obdobie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moniko, možná tím chtěla příroda vyvážit tu šedivou barvu při špatném počasí. Ale slunný podzim umí být opravdu kouzelný.
      Míša

      Vymazat
  5. Nádherné barvičky. Miluju barevný podzim.

    OdpovědětVymazat
  6. Děkuji za zastavení a komentář.
    Hodně krásných podzimních dnů přeje Míša

    OdpovědětVymazat