sobota 14. října 2017

Naše pestrá říjnová zahrada

Podzim je pro mě zejména ve znamení sázení. Letos jsem zasadila několik nových denivek a kosatců. Právě teď se horečně vrhám na narcisy. A pak přijdou na řadu tulipány. Také stříhám živý plot. Sklidili jsme poslední rajčata, papriky a dýně Hokaido.


Už dvakrát byl mrazík na okolních střechách, naštěstí zahradu ještě moc nezasáhl. Trochu omrzlé jsou listy batátů, ale jiřiny stále kvetou ostošest. Snaží se také hledíky a pomalu rozkvétají chryzantémy.


Jedna z letošních nových chryzantém mi vykvetla dvoubarevně.



Letos jsem si z Flory přivezla dvě nádherné. Ta první je jako poupě něžně růžová a rozkvete do bílé.



Z té druhé mám neuvěřitelnou radost. Strašně dlouho ji sháním. Na takové chryzantémy si jako na řezané květiny pamatuji z mých mladých let. Dlouho jsem je nikde neviděla, až teď a ještě v tak krásné tmavě fialové barvě. 



O tom, že rostou houby, se nemusíme jít ani přesvědčit do lesa.  Na louce nám vyrostla taková normální rodinka.





A ještě musím přidat jiřinu, protože je neuvěřitelně krásná. Kvete jako o závod, jako by toho ještě letos chtěla co nejvíce stihnout.


2 komentáře:

  1. Míšo, máš krásné květy a houby, radost pohledět. Ta fialová, střapatá chryzantéma je luxusní. Dnes bude snad také příznivé počasí, takže se cibuloviny budou dobře sázet. Já jsem již většinu dala do země, mám ještě pár cibulek, které zasadím do truhlíků, ale stále je mi léto vyhodit letničky, které v nich jsou, jakoby nabraly druhý dech.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Diano. Doufám, že obě chryzantémy vydrží přes zimu. Já mám letos skluz, ale teď už budu jen sázet cibuloviny. Naštěstí počasí přeje a vypadá to, že teplo ještě chvíli vydrží.
      Míša

      Vymazat