středa 8. listopadu 2017

Moje inspirace - časopisy o zahradě

Co dělá zahradník, když za dlouhých podzimních večerů nemůže pracovat na zahradě? Já sedím doma v křesle a v teple si čtu o jiných zahradách, o pěstování květin a sním o následující zahradní sezóně.



Chtěla bych vám představit mé zdroje inspirace, co se časopisů týká.

Dlouhé roky, vlastně od začátku péče o zahradu, jsem věrná Naší krásné zahradě. V jejich začátcích pro mě byla jako zjevení a svůj půvab pro mě časopis neztratil ani po takřka 20 letech. Nekupuji si všechna čísla, ale všechna, která jsem si kdy koupila, mám doma a můžu jimi listovat pořád dokola.



Nejkrásnější jsou různé speciály a zvlášť Naše krásná zahrada Exclusive, který sice vycházel jen krátce, ale co vydání, to klenot. Tyto vlastním všechny a všem doporučuji se po nich třeba v knihovně poohlédnout.



Ještě lepší než česká verze je originál německá verze Mein schöner Garten, kterou si koupím vždycky, když se vydám za kopečky. Je dvakrát tak tlustší než česká a mnohem obsažnější.



Pak je tady Zahrádkář, jehož odborné kvality sice uznávám, ale pro mě grafika zamrzla v minulém století. Pár čísel  mám doma, ale většinou jsem je dostala na výstavě Flora. Málokdy si ho sama koupím, spíš si ho jen půjčuji v knihovně.



K mým oblíbeným časopisům patří také britský LandScape, který si půjčuji v Britském centru Knihovny města Ostravy.



Občas prolistuji také Floru na zahradě nebo Krásný venkov. Kdo by chtěl odbornější informace, může se začíst do Zahradnictví.

A co vy? Kupujete nebo půjčujete si ještě papírové časopisy? A máte své oblíbené časopisy o zahradě?

2 komentáře:

  1. Taky tu pár starých čísel mám :-) Víc tu mám časopisu o bydlení....Ale třeba Chatař&chalupář, tam si taky kolikrát zaslintám nad zahradami :-)) No a anglické zahrady ty jsou pro mě ty nejkrásnější :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdenko, časopisy o bydlení jsou zase doménou syna, který už dlouho tvrdí, že bude stavitel.
      Zdraví Míša

      Vymazat