neděle 26. listopadu 2017

Jak šel rok s tulipány

Miluji květiny všechny možné, ale ze všeho nejvíc tulipány. A protože možná nejen já pociťuji abstinenční příznaky a taky proto, že ještě budeme muset nejméně čtyři měsíce počkat na další tulipánovou záplavu, ráda si zopakuji, jak šel rok s tulipány.



Leden 2017: Za dlouhých zimních večerů listuji katalogy rostlin. Sním o tulipánovém záhoně přes celou zahradu.



Únor 2017: Naděje. Tulipány už vystrkují špičky.



Březen 2017: První vlaštovky. Ty nejranější tulipány rozkvetly.



Duben 2017: Hlavní tulipánová sezóna. Kochám se a kochám. Pak přichází znovu zima.







Vlastní zahrada mi nestačí, v Olomouci se ráda podívám na výsadbu ve Smetanových sadech.





Květen 2017: Tulipánová sezóna pokračuje do konce května.











Červen 2017: Během června postupně vyrývám většinu tulipánů. Za hezkého počasí je nechávám proschnout venku.

Červenec 2017: Dočišťuji poslední cibule a ukládám je do dílny. Tam si počkají na podzim.

Srpen 2017: Vybírám z internetového katalogu ty nejlepší přírůstky. Musím se krotit, abych je všechny byla schopná nasázet.

Září 2017: Obíhám všechna zahradní centra, hobbymarkety a obchody a nakupuji nejkrásnější cibulky. Z letošních novinek mě nejvíc zaujal Havran, Flaming Parrot, China Pink a Purissima.
Už se těším, až pokvetou.

Říjen 2017: Už bych měla začít sázet, ale narcisy mají přednost. Pak se vrhám na tulipány.

Listopad 2017: Je mi jasné, že jako každý rok budu zápasit s časem, abych všechny tulipány zasadila do příchodu stálých mrazů. 19. listopadu mám konečně všechny tulipány v zemi. Letos jsem jich nasadila přes 900 kusů.



Prosinec 2017: Tulipány se dají v pohodě zasadit i v prosinci, pokud je dostatečně teplý. Jenže já nemám křišťálovou kouli, abych věděla, jaký tento prosinec bude. Jsem ráda, že už mám hotovo.

A kdybyste toho ještě neměli dost, mé předchozí příspěvky o tulipánech z letošního jara jsou tady anebo tady

Žádné komentáře:

Okomentovat