čtvrtek 1. února 2018

Zahrada v lednu

Je to k neuvěření, ale letošní leden se nápadně podobal třeba normálnímu březnu. Nejenže většinou nebyl sníh, na to jsme si už v minulých letech zvykli, ale také skoro nemrzlo. Užili jsme si také hodně slunečných dnů.



Teď je otázka, zda to je dobře nebo není. Pokud už nebudou žádné třeskuté mrazy, nic se rostlinám nestane. Jenže v posledních letech si to příroda vynahrazuje mrazem třeba na konci května, kdy kvetou stromy.



Pokud by to měl být nový trend, asi by mi to jako zahradnici vyhovovalo. Dostali bychom se na úroveň třeba Velké Británie a nebyly by problémy s přezimováním chryzantém, hledíků nebo růží a jiných choulostivějších květin.



Jako lyžařce je mi to trochu líto, ale duše zahradnice ve mně přeci jen vítězí.



Když není práce na zahradě, rozhodně neodpočívám. Mám vybrané nové jiřiny, pivoňky  a jiné trvalky. Všude, kam se člověk podívá, se u nás doma kupí semínka. Už aby byl čas setí. Přestože se moje záhony zvětšily o polovinu, už teď mám strach, že se mi na ně všechny rostliny nevejdou.



Takhle krásně originálně zabalená semena jsem dostala z farmy Řezanka. Nabízí semena květin, která se u nás těžko shání.



A jako správný zahradník se už moc těším na jaro. Mezitím neodolám a aspoň si nějaké kvetoucí cibuloviny přinesu z obchodu. Také se každý den kochám kvetoucími bramboříky.

A co vy? Taky už vás svrbí ruce?

4 komentáře:

  1. Veru ,Miška, svrbia :-). Ale myslím, že na siatie a sadenie si ešte trošku počkáme. Aj keď dnešná prasnostika znie: Hromnice, zimy polovice. Pekný víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moniko, já už jsem měla včera takový absťák, že jsem si aspoň na zahradě vyrýpla pár narcisků a zasadila do květináče. Dám je na verandu a pokvetou určitě o něco dříve než venku.
      Zdraví Míša

      Vymazat
  2. Svrbí, Míšo, svrbí. :-) Ale ještě bych si chtěla užít něco zimy, takže se držím...
    Krásný den. Pa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Dý, konečně je naděje, že zima dorazí. Ale já už pomalu začnu. Ne venku, ale se semínky a přesazováním.
      Zdraví Míša

      Vymazat