čtvrtek 22. února 2018

Za oknem

Po letošním nezvykle teplém lednu jsem předpokládala, že se budeme pomalu posouvat k jaru. Opak je pravdou a únor jakoby se snažil dohnat to, co nestihl leden. Dokonce se pravděpodobně nevyhneme velkým mrazům. Naštěstí na zahradě leží asi pěticentimetrová vrstva sněhu. Snad trochu poslouží jako peřina pro choulostivější květiny.



Pod sněhem zmizely i všechny náznaky budoucího jara jako špičky narcisů nebo tulipánů, takže momentálně není možné kochat se prakticky čímkoli. Naštěstí obchody přetékají různobarevnými petrklíči, které svými veselými barvami dokáží aspoň na chvíli zahnat každý zimní splín.


Nejvíc se teď zastavuji na naší verandě, kde se sešly kvetoucí bramboříky s petrklíči a modřenci. Za chvíli se k nim přidají narcisy, které jsem si vyryla v lednu na zahradě. Je obdivuhodné, jak rychle rostou a vytvářejí poupata. Je tady poměrně chladno, takže rostliny zde mají ideální podmínky pro pomalé dlouhodobé kvetení. 


























Velkou radost mám z této prvosenky vyšší a zároveň doufám, že se mi z ní podaří udělat trvalku na mé zahradě.

























Minizahrada za oknem není sice plnohodnotná náhrada budoucí jarní záplavy na zahradě, ale o to více se těším, až opravdu vykvete vše, co jsem na podzim zasadila.

4 komentáře:

  1. Krásné barvy petrklíčů a bramboříků máš ve své domácí zahrádce. Za pár týdnů budou krásně kvést i venkovní jarní cibuloviny a jiné květy. Těším se též.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Diano, mám radost, že mi všechno pěkně kvete, ale rozkvetlou zahradu to úplně nenahradí. Snad to už uteče. Bohužel se ještě nemůžu pustit ani do semínek, čekají nás ještě jarní prázdniny.
      Zdraví Míša

      Vymazat
  2. Nádherná záplava farieb.Na tvojej verande je už jar v plnom prúde. Vonku to však vôbec tak nevyzerá, aspoň u nás určite o jari ani neslychovať. Aspoň sa poteším tvojimi fotkami.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moniko, u nás je to taky tak. Bílo, kam se podívám. Jsem ráda, za předčasné jaro doma, ale nejvíc se těším na opravdové na zahradě. To nic nenahradí. Zima každý rok zkouší mou trpělivost.
      Zdraví Míša

      Vymazat