úterý 1. května 2018

Jarní Flora Olomouc 2018

Jako každoročně i letos jsme se rádi zúčastnili výstavy Flora v Olomouci. Výstava slavila 60. výročí a nesla název Pugét pro Floru. Koncepce výstavy byla opravdu netradiční. Šlo o spoustu uvázaných kytic, které byly zavěšeny v hlavním pavilonu na dosah procházejících návštěvníků. Všechny byly obaleny v bílém papíře.



Reakce návštěvníků, zvyklých na plošnou výzdobu, byly rozporuplné. Ani v naší rodině nebyl názor jednotný.



A jak se tato instalace libila mi? Vlastně by se mi moderní koncepce líbila, kdyby neměla své limity. Nevím, zda to bylo pouze horkým počasím, ale v neděli dopoledne zůstala z řezaných kytic většinou jen zvadlá košťata.  A těmi se bohužel kochat už moc nedalo. Tady je jedna z mála, na kterou byla ještě radost pohledět.


Co mi vysloveně lezlo na nervy bylo doprovodné vrzání. Pravděpodobně mělo připomínat bouřku (jak jsem si později přečetla). Mně spíš připadalo, jako když nefunguje zvuk a v mikrofonu stále něco praská.

Kontrastem k bílé byla černá zeď, na kterou mohli návštěvníci psát vzkazy a přání pro Floru a přiložit svoji kytičku.



Naštěstí park byl krásně rozkvetlý a trhy bohaté jako vždy. I pár zajímavých kytiček se mi tam podařilo koupit.

A ve vedlejším pavilonu zaměřeném na dřevo na zahradě si trůnil krásný páv.


Pokud jste někdo na výstavě byl, zajímalo by mě, jak se líbila Vám.

6 komentářů:

  1. Na výstavě jsem nebyla, ačkoliv jsem o výletu do Olomouce uvažovala, tak třeba mi to vyjde za rok. V každém případě, pominuli to popisované vrzání, musel TO být zajímavý zážitek. Mám ráda květinové výstavy, akorát si musím vždy odmyslet ty hory stejně kytek chtivých návštěvníků. A sesychající výzdoba...asi to musí být moc těžké udržet kytky svěží...možná že to bylo koncipováno jako výstava květin sušených....ty jsou taky zajímavé, ne? A koncepce výstavy...fakt i z fotek je vidět, že byla velmi netradiční.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Diano, trochu autorku výstavy lituji. Kdo by předpokládal, že v dubnu bude jako v srpnu. Loni ráno mrzlo a přes den bylo 9 stupňů. Jinak Floru doporučuji, mám ji moc ráda.
      Zdraví Míša

      Vymazat
  2. Myslím, že na takýchto výstavách sa dá vidieť vždy niečo netradičné...len už asi je problém vymyslieť niečo čo ešte nebolo. Dali sa na výstave nejaké rastlinky aj zakúpiť?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tak, Moniko. Určitě je těžké vymyslet něco originálního.
      Jedním z důvodů, proč na Floru ráda jezdím je, že se sem vždy sjedou pěstitelé rostlin z různých koutů Česka i Polska a takový výběr jsem ještě nikde jinde neviděla. Samozřejmě jsem si tady pár pokladů na zahradu našla i já.

      Vymazat
  3. Moc hezký vylet v Olomouci je to vždy moc pěkné Zdravim

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za návštěvu, Evo. My také moc rádi jezdíme do Olomouce. Vždy tam najdu inspiraci a většinou nějakou kytku, kterou musím mít na zahradě.
      Krásný květen. Míša

      Vymazat