sobota 2. září 2017

Když kvetou cínie

Jsou kytky, které vás oslní na první pohled. Pak jsou o něco méně nápadné, ale zato vytrvalé a spolehlivé kytky, které na sebe tolik nepoutají pozornost.



A přesně takové jsou v mých očích cínie nebo chcete-li ostálky. Jejich český název se mi nějak ne a ne dostat pod kůži. Zato cínie jsou už nějaký ten rok nerozlučnou součástí mých květinových záhonů.




Jejich výhodou je, že rostou rychle, takže i nepředpěstované a zaseté v druhé polovině května přímo na záhon kvetou asi po dvou měsících. Skoro nepoznám rozdíl mezi těmi, které jsem předpěstovala a těmi, které jsem rovnou zasela na záhon.



Výhodou je také, že kromě různobarevných směsí se dají koupit cínie v jednotlivých barvách a to se u semen v Česku zase nevidí tak často.


Existují i trochu zvláštní druhy jako je Queen Lime Red, která se vybarvuje postupně ze zelené do růžové.


Letos mě překvapily další zvláštní cínie Zahara Raspberry. Tvoří krásné kompaktní keříky. Na sáčku se semeny píší, že by měla být vysoká 40-50 cm, ale ty moje mají spíš kolem 20 centimetrů na výšku. Není plnokvětá a má krásnou barvu. Určitě by se hodila i do různých nádob.



Výhodou všech cínií je nepřetržité kvetení po celé léto. I jednotlivé květy vydrží kvést velmi dlouho. Rovněž se hodí do vázy.  


3 komentáře:

  1. Jsem velkou obdivovatelkou cínií. Také je každý rok pěstuji. Kdysi jsem dostala od tchána, počítám že je to dnes tak 14 let, první sáček se semeny, byla to taková barevná směs, a od té doby je každé jaro vysazuji a každý podzim sbírám z nekrásnějších uschlých květů semínka... Taky si myslím, že je docela jedno, jestli se předpěstují ve skleníku, nebo se rovnou semínka vysadí na záhon, protože i na záhoně krásně vyrostou. Máš opravdu zajímavé druhy cínií. Kytice z nich je ve váze obzvlášť krásná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Diano, děkuji. Cínie jsou holky do nepohody. Taky mi na zahradě nesmí chybět.
      Zdraví Míša

      Vymazat
  2. Nádherné fotky. Já mám přes léto také krásně rozkvetlou zahradu, ale přiznám se, že cínie mi v ní chybí. Už se těším, až se trochu oteplí a budu si moct koupit letničky. Vloni jsem si koupila i speciální hnojiva , díky kterým mi přišlo, že květiny kvetly o dost víc.

    OdpovědětVymazat