pátek 12. července 2019

Moje tulipánová hitparáda 2019

Každoročně na podzim mě chytá tulipánová horečka a snažím se sehnat ty nejkrásnější tulipány pro další jarní období. Nabídka je rok od roku větší, určitě si každý může vybrat podle svého vkusu.

Jedním z mých hlavních kritérií je, aby byly tulipány dost vysoké a tudíž se daly uříznout do vázy. Vím, že pěstitelé tulipánů k řezu si s tím hlavu nelámou.Buď tulipán vyrývají i s cibulkou nebo ho prostě uříznou těsně u země. Taková cibulka je v příštích letech nepoužitelná.  Tulipán potřebuje zanechat aspoň dva listy na stonku (a ideálně dva páry listů), aby mohla vzniknout cibulka nová, která bude kvést v dalších letech.



Pro řez květů se tedy hodí tulipány vysoké nejméně 40 cm, ale vyšší jsou samozřejmě lepší. Některé liliokvěté tulipány mají stonek dlouhý až 70 cm, většina Triumph tulipánů pak 50-60 cm.

Bohužel výšku tulipánů dost ovlivňuje současné sucho. Letos byly některé extrémně malé a po pořádném zalití úplně poskočily vzhůru.

A které to letos u mě vyhrály?
Nejvíc se mi líbily jednoznačně tulipány Verona, postupně se měnící z lehce žluté až po smetanově bílou barvu. Jedná se o pivoňkovité tulipány, které jsou úžasně plnokvěté a mají obrovské květy.



Nejplnokvětější byly jednoznačně Yellow Pomponete.



Podobné jako Verona byly Avantgarde, jen trochu bělejší.



Další krásný zajímavý tulipán, bohužel trochu nižší je Pretty princess. 



Nádherně jemné ale zároveň výrazné s obrovskými květy. To byly tulipány Ballade Lady.



A musím zmínit i mou klasiku Black Parrot. Bez tohoto papouškovitého tulipánu by mi něco na zahradě chybělo. Další zajímavý kultivar papoškovitého tulipánu je Cabana.



Už se těším, jaká nabídka bude letos. I když mám spoustu cibulek z loňska (i předchozích let), určitě neodolám a nějaké zase přikoupím.

Žádné komentáře:

Okomentovat