neděle 11. března 2018

První jarní květy

Konečně to vypadá, že jsme na správné cestě k jaru. Sníh už skoro zmizel a začínají vykukovat špičky narcisů i tulipánů.



Dnes jsem dokonce objevila první rozkvetlé krokusy. Jako první kvetou vždy krokusy botanické, jejichž květy jsou menší než květy pozdních velkokvětých odrůd.


Přestože je předpověď počasí příznivá, ještě chvíli to bude trvat, než vypukne karneval jarních barev naplno. Do té doby si čekání na vlastní cibuloviny zkrátím nákupem tulipánů skleníkových, které se těm mým nevyrovnají, ale potěší mě svou křehkou krásou.



A jak pokračují mé podzimní a zimní experimenty?

Cibuloviny v květináči (psala jsem o nich tady) už zdatně raší, dokonce jsou vidět i výhonky sasanek. Macešky jsem opatrně odstranila a zasadila do zahrady, aby měly všechny ostatní rostlinky dost místa.


I tulipány a holandské kosatce ve sklenici (o těch si můžete přečíst zase zde) se snaží dohnat to, co na podzim nestihly. Bála jsem se, že mi při velkých mrazech mezi okny zmrznou, ale vypadá to, že jsou v pořádku.


4 komentáře:

  1. Krásné fotky krokusů. U nás také kvetou a samozřejmě jsem neodolala a už je mám také nafocené. Jsem zvědavá na experiment, zda-li tulipány vykvetou. Jaro vítej!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Diano, když rozkvetou první cibuloviny, hned svět vypadá veselejší. Zimu máme snad za sebou a budeme se zase kochat.
      Zdraví Míša

      Vymazat
  2. Na tie tulipány som zvedavá aj ja. Mne na záhradke zatiaľ ešte nič nekvitne, ale tulipány už sú vonku. Je to fajn, keď vo vzduchu cítiť jar. Hneď je lepšia nálada.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moniko, taky doufám, že rozkvetou. A když ne, na zahradě rozkvetou určitě. Už se na ně těším. Taky mi krásný teplý víkend vlil novou krev do žil.
      Zdraví Míša

      Vymazat