neděle 23. dubna 2017

Jarní Flora Olomouc 2017

Jako každoročně ani letos jsme si nenechali ujít jarní etapu výstavy Flora Olomouc. Je to pro mě vždy velký svátek projít se barevně vyzdobeným pavilonem A plným květin. Oči neví, na co se mají dívat nejdříve. Naštěstí, co jsem přehlídla dole, mohla jsem si prohlédnout  ještě jednou z ochozů.


Hned při vstupu do pavilonu na sebe strhl pozornost obrovský drak. Pod sebou měl vystavěnou dračí sluj, kterou bylo možné projít.


Letošní hlavní motto bylo Tajemná tvář světa a expozici kromě květin vévodily masky. Snoubila se zde fantastická Afrika a karnevalové Benátky.




Jak již bylo zvykem z minulých let, prezentovala se zde také jedna exotická země. Letos to bylo Thajské království.


Všude byla k vidění spousta kytic vázaných i nevázaných.


Nevšední byla expozice masožravých rostlin.


Stejná záplava jarních cibulovin čekala návštěvníky rovněž na záhonech v parku.


Letos jsme museli jet poprvé v sobotu a už to asi zase dlouho neuděláme. Všude byla hlava na hlavě, hlavně v pavilonech a sklenících nebylo k hnutí. Příště jedeme určitě v neděli.


Byla také místa, kam mnoho návštěvníků nezavítalo. Tam jsem se mohla v klidu kochat krásou různobarevných tulipánů.



Nebo kombinací modřenců, narcisů s hyacintů. 


Neméně jsem se těšila na prodejní trhy, protože takové soustředění různých zahradních prodejců na jednom místě se dá zažít snad jen v Olomouci. Předem jsem věděla, že neodjedu bez nových květinových přírůstků. Studené počasí mě ale odradilo od koupě květin do truhlíků. Takže letos jsem si koupila jen 2 rozrazily-modrý a růžový a 2 cibulky eucharis, která mě zaujala tím, že vypadá jako letní narcis.

5 komentářů:

  1. Jéé to ti závidím, já to mám 200km :-( Jednou jsem v na Floře byla s kamarádkou, fakt moc pěkné ale jak píšeš...hlava na hlavě :-) Já se chystám v pátek nebo ve čtvrtek do Lysé na výstavu NARCIS
    Renata

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jezdím na Floru pravidelně. Neděle bývá pohodovější. Do Lysé bych se taky někdy ráda podívala a ještě více do zahrady Botanicus v Ostré. Byla jsi tam někdy?
      Míša

      Vymazat
  2. V Ostré jsem byla několikrát, zahrady jsou krásné ale jelo se tam hlavně kvůli dceři když měli program, nebo mohla cokoliv vyrábět. V Lysé to bylo letos trochu chudší ale vybrala jsem si několik tulipánů po kterých se musím na podzim podívat...prostě je musím mít :-))
    http://www.fotosik.pl/zdjecie/cbfe97fecc9fb28a
    http://www.fotosik.pl/zdjecie/d99e1fb509994dba

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten první se mi taky líbí. Můj miláček je Finola a Black Parrot z loňských. Letos nové ještě mnohé nekvetly. Taky už mám seznam ke koupi. Mám spoustu tulipánů, u kterých neznám jména, dá se to někde zjistit? Nevíš jestli existuje nějaká databáze tulipánů s fotem?

      Vymazat
    2. Hmm, Finola je pěkná...vypadá trochu jako Angelique. Největší databaze co znám je na :http://www.thetulipgallery.com/all
      Je to přehledně podle skupin, nebo dej na blog fotky...mám asi 70 odrůd a co mám, to poznám :-)

      Vymazat