čtvrtek 20. dubna 2017

Aprílové počasí


Počasí nám nejdříve dalo okusit svou lepší stránku a mnozí určitě doufali, že vysoké teploty už se udrží. Bohužel o to větší nastala změna nyní, kdy jsme se vrátili rovnou do zimy. Ta vyhnala zahradníky zpět do vyhřátých křesel.


O tulipány se nebojím, věřím, že jim sníh ani mráz nijak neublíží, stejně jako většině ostatních květin.


Horší to bude s ovocnými stromy. Meruňka odkvetla asi před 10 dny a předčasně jsme se radovali, že zrovna nebyl mráz. Právě odkvétají třešně a začínají kvést jabloně. Mráz u nás ještě nebyl, ale dnes v noci nás pravděpodobně nemine. 


Všude ukazují, jak se zemědělci připravují chránit svou budoucí úrodu meruněk nebo vína a já přemýšlím, jestli mám jít taky zachránit alespoň tu naši malou meruňku a obléct jí nějaký kabátek, aby jí nebyla zima nebo ji mám ponechat svému osudu.


Situace je u nás stejná jako loni, kdy přišel mráz ve stejném období a z jablek nebylo nic. A to když je dobrá úroda, vydrží nám ve sklepě až do jara.

A co vy? Jdete zachraňovat nebo to necháte na přírodě?

4 komentáře:

  1. Ahoj, ty tulipány jsou tedy "masakr", tenhle pohled na mě bych asi obrečela, i když vím že se z toho dostanou. U nás bylo ted tři dny za sebou v noci 0C, tulipány ráno trochu zkřehlé okvětní plátky, plnokvěté hlavy dolů ale ted už jsou ok ;-) Jinak jsem zachranovala pouze brambory (nakopčením), fíkovník (bílou text.) a ty hosty které už mají rozvynuté listy (kbelíky a velkými květináči). Zbytek si musí pomoci sám....Zdravím a posílám teplejší počasí z Polabí. Renata

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejdřív sníh, za dva dny mráz, ale tulipány to přežily s grácií. Jen jeden se zlomil a pár jich zůstalo ohnutých. Brambory rozhodně ještě nesadíme, předloni nám omrzly v druhé půlce května.

      Vymazat
  2. Balila jsem hrušeň i jahody, obojí to ale schytalo mráz i přes netkanou textilii :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem nakonec nezachraňovala nic. Ale potěšilo mě, že jabloně vypadají OK, ořešák ještě nekvete. Třešeň byla trochu přešlá mrazem, ale to mi vůbec nevadí, kdyby byla desetina úrody, stačilo by to. Jen meruňky si budeme muset letos koupit v obchodě.

      Vymazat