čtvrtek 10. srpna 2017

O růžích

Neznám nikoho, komu by se nelíbily růže. I já jsem jejich obdivovatelkou. Ale na zahradě jich moc nemám.



Ne, že bych se o jejich pěstování dříve nesnažila. Ale růže jsou typické krásky problematické, podle mého příliš zhýčkané. Vyžadují neustálou pozornost a dokonce bych řekla, že jim můj přírodní způsob pěstování moc nevyhovuje. A já je nehodlám stříkat chemií.


Po všech pokusech, jak je na zahradě ekologicky udržet,  mi nakonec zůstaly jen kamarádky nejvěrnější. A to jsou tyhle:


Růže svraskalá
Robusní, bezproblémová. Krásně kvete tmavě růžovými květy a na podzim má zajímavé baculaté velké šípky. Bohužel do vázy se nehodí, dlouho nevydrží.


Pnoucí růže Coral Dawn
Tráví na našem dvorku už asi 20 let a každoročně nádherně dlouho a opakovaně kvete. Krásně voní. Pár okvětních lístků si vždy nasuším na potpourri.


Gloria Dei
Jedna z nejkrásnějších růží, které znám. Navíc je opravdu odolná k typickým chorobám růží a její velké lesklé listy vypadají skvěle. Víc jsem o ní psala tady http://nejentulipany.blogspot.cz/2017/06/pribeh-nejslavnejsi-ruze.html


Bezejmenná minirůže
Předpokládám, že nějaké jméno má, ale já ho neznám. Koupila jsem si ji v supermarketu jako normální minirůži v květináči. Někdy jsou tak krásné, že jim prostě neodolám. Pak jsem ji vysadila do zahrady, kde ji mám už pár let. A světe div se, stále žije a kvete.



Ještě že se člověk může kochat růžemi v parcích. Takto kvetou v Ostravě.




2 komentáře:

  1. Míšo, přiznám se, že jsem růže neměla ráda. Všude byli vždycky prezentovány jako nejkrásnější, královny květin, ale já měla vždycky nejraději lilie a vadilo mi, že je nikdo neupřednostňuje. To mi vydrželo docela dlouho. Pak jsem musela uznat, že se v mojí svatební kytičce právě vedle lilií docela dobře vyjímají... a bylo to :-) Teď uvažuju, jestli si na zahrádku nepořídím ještě jednu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Dý, taky nevím, proč zrovna růže mají být královny květin. Já mám nejraději tulipány. Ale některé růže jsou krásné a když ještě kouzelně voní...
      Zdraví Míša

      Vymazat