středa 23. srpna 2017

Naše pestrá srpnová zahrada

Ráda cestuji. A ráda se vracím na mou zahradu. Odpočinutá a se spoustou elánu. Čerpám z toho, co jsem ve světě viděla. Zvědavá, co mi zahrada nového připravila. Hned se běžím podívat, co nového kvete. A už se těším, až zase zakleknu do záhonů.


Jako první mě přivítají rajčata. Letos jsou úplně obsypaná plody.


Na zahradě na sebe pozornost poutají jiřiny. Zase rozkvetly další druhy.








V kvetení nepolevují ani cínie.


Kvete další odrůda slunečnic.


Tato trochu nezvyklá letnička se jmenuje voskovka.


Rozkvetly první astry.


Mám také nové přírůstky. Včera jsem neodolala sasance hupejské  (Anemone hupehensis). Nejenže je nádherná, ale měla by kvést od července až do podzimu.  A navíc se ještě hodí i k řezu.  Dnes jsme ji se synem zasadili. 


Pořídila jsem si také svůj první rozchodník (sedum).


Ze spousty kytek se dají dělat kytice.

9 komentářů:

  1. Míšo, to jsou krásné květiny, obzvlášť jiřiny, Ty tedy máš jednu hezčí než druhou. Zajímalo by mne, jaké máš zkušenosti s přezimováním hlíz.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Diano, děkuji za pochvalu. Jiřiny pěstuji už dlouho. Vždy jsem je dávala na zimu do sklepa. Pak jsme si nechali podřezat dům a najednou bylo ve sklepě mnohem vlhčeji a jiřiny tam přes zimu hnily. Pak jsem je pár let nepěstovala kvůli invazi slimáků. Teď to s nimi zase zkouším. Loni jsem měla pár hlíz jen tak v pokoji pro návštěvy, který máme v patře a kde se netopí. Dávám tam všechny přenosné kytky k přezimování. Ale na jaře byly dost vysušené. Letos je dám asi do písku. Četla jsem taky, že se mohou dát do čistých mikrotenových sáčků. To by bylo ideální. Určitě to vyzkouším.
      Zdraví Míša

      Vymazat
    2. Míšo, já jsem je několikrát po sobě přezimovala v garáží, na místě o kterém si myslím, že nepromrzne. Několikrát jsem je dala po jejich zaschnutí do kyblíku a zasypala je suchou rašelinou a krásně vydržely. Vloni však jsem toto nestihla a skoro všechny hlízy mi zplesnivěly. Přezimování hlíz a rostlin je fakt v mých podmínkách problém.

      Vymazat
    3. Musím říct, že taky nemám moc ráda tohle vyrývání, sušení a schovávání. Je jen pár rostlin, které mi za to stojí. Jiřiny jsou jedny z nich. Možná proto je dnes na zahradách moc nevidím. Jejich přezimování je v dnešních domech problém.
      Míša

      Vymazat
  2. Ahoj Míšo, děkuji za tvoji milou návštěvu u mne na blogu. Krásně ti to na zahráce kvete, obdivuji tvoje jiřinky, mají krásné barvy. Já už je pár let nepěstuji, právě kvůli slimákům.Tvoje sasanka se mi moc líbí,asi se po ní také podívám.Měj se moc hezky. Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Ivo, děkuji za návštěvu. Taky se těším na každou jiřinu, letos mám skoro všechny nové. Některé jsem letos předpěstovala v květináčích a vyplatilo se to. Kvetou dříve a když se vysadí do zahrady statné rostliny, slimáci je už nezlikvidují. Naštěstí slimáků teď moc nemám, ale stejně je radši sbírám. Ze sasanky mám hroznou radost, doufám, že se jí u nás bude dařit.
      Zdraví Míša

      Vymazat
  3. Nádherné květy. Hlavně ty jiřiny, to se musím přidat k ostatním. Jen jsem nevěděla, že se hlízy musí na zimu schovat. My je měli roky, nevyrývali jsme je a vůbec jim to nevadilo.
    Měj se fajn :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Dý, já tedy nevím, ale nějak si nedovedu představit, že by hlízy jiřin dokázaly přežít českou zimu na zahradě. Jsou velmi citlivé na mráz a také na vlhkost.
      Zdraví Míša

      Vymazat
    2. Míšo, tak že bych si to popletla? Ono už to pár let je...

      Vymazat