úterý 27. března 2018

Konečně jaro

Podle data už máme jaro, ale venku to tak moc nevypadá. Březen - za kamna vlezem, říká jedno staré přísloví. Naši předkové byli moudří a o březnu věděli své. Ani pro duben nezní známé přísloví příliš lichotivě, tak uvidíme.



Počasí ven moc neláká, ani květinám se moc nechce. Ale čekají nás Velikonoce a obchodníci se předhánějí, kdo nám prodá krásnější jarní cibuloviny nebo macešky či sedmikrásky.



Rozhodně jsem neodolala, konečně velikonoční výzdoba musí být i navzdory počasí. Potěšily mě krásné plnokvěté petrklíče, které jsem hned zakomponovala do jarního truhlíku. A malokvěté macešky nebo chcete-li violky, které si získávají čím dál tím větší oblibu a nepřetržitým kvetením začínají porážet své velkokvěté kamarádky.



Teď už jen čekám, až se ještě trochu oteplí a budeme se moci těšit všemi jarními květy na zahradě. I přísloví se někdy mohou splést.



4 komentáře:

  1. Tvoje truhlíky už žiaria jarou, tak snáď sa jej už konečne dočkáme. Malokveté macešky alebo po našom sirôtky mám veľmi rada, objavila som ich asi pred dvomi rokmi a v jarných truhlíkoch sú úžasné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Moniko,
      je zvláštní, že drobounké květy macešek mají takovou sílu přitahovat pohledy. Mám je čím dál tím raději a oceňuji, že vydrží kvést nekonečně dlouho.
      Krásné Velikonoce přeje Míša

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. Milá Janino, mám to stejně. Teď nám nastává nejkrásnější období a já se moc těším na každou jednotlivou kytičku.
      Krásné Velikonoce přeje Míša

      Vymazat