pátek 22. září 2017

Když kvete nerine

Mám velkou radost. Letos poprvé mi kvete nerine. Má krásnou intenzivní barvu a zvláštní tvar květů.


Nerine bowdenii je cibulnatá rostlina. Pochází z Jižní Afriky a v zemích s mírnou zimou jako je Velká Británie ji pěstují jako trvalku na chráněném místě blízko domovních zdí.


Naše zimy by ale pravděpodobně nepřežila. Proto ji pěstuji v květináči jako kytku přenosnou. Při sázení vyžaduje, aby vrchní třetina cibule zůstala nad zeminou. Nesnáší časté přesazování. Kvete nejlépe, když kořeny vyplní květináč. Já ji mám druhým rokem a už kvete. Aby na podzim v září nebo říjnu kvetla, je dobré ji pěstovat u jižní zdi. Na podzim omezíme zálivku.


Na zimu ji sklidíme do bezmrazé místnosti. Světlo nepotřebuje, listy jí uschnou a na jaře vyraší nové. Zalívat přes zimu ji taky nemusíte. V březnu přeneseme do teplejší zóny cca 15 stupňů, kde se probudí k životu a začne rašit.


Dočetla jsem se, že nové rostlinky můžou být pěstovány ze semen, které se zasejí bezprostředně po dozrání. Takto rychle vzchází, později už ne tolik ochotně. Jen je položíme na povrch výsevního substrátu a lehce zatlačíme do zeminy. Ponecháme v teplotě 10-13 stupňů C. Květuschopných cibulek se ale dočkáme až po 3-5 letech. Mám v úmyslu to vyzkoušet.


Nerine se hodí do vázy, kde dlouho vydrží. Ostatně často se dá koupit v květinářství jako řezaná květina.


6 komentářů:

  1. Tuto květinu neznám, je krásná každým coulem, kde že se koupí cibule?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cibule se prodávají na jaře, kdy se i zasadí. Já jsem ji koupila v Lidlu.
      Míša

      Vymazat
  2. Míšo, také tam nakupuji... vlastně denně, protože je to nebližší obchod a takřka jediný, který mám po cestě když jedu domů z práce a z Prahy- Aktuálně mají v nabídce jarní cibuloviny, doporučuji je, cena lidová, cibule kvalitní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bohužel Lidl moc po cestě nemám. Ale jinak mám stejné zkušenosti. Velká nabídka cibulovin, výborná kvalita a dobrá cena. Už mám také nakoupeny tulipány a narcisy.
      Míša

      Vymazat
  3. Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se líbí. Někdy ty exotické krásky bývají slečinky zhýčkané, které jen tak nekvetou. Teď doufám, že pokvete každý rok.
      Míša

      Vymazat