čtvrtek 30. července 2020

Slunečnice

Letos je pro mě velmi neobvyklý. Koronavirus způsobil, že jsem se na přelomu března a dubna stala zahradníkem skoro na plný úvazek. A nebylo to vůbec špatné. Zjistila jsem, že kromě zahrady toho k životu moc nepotřebuji. Introverti mají v této době výhodu.


Čas jsem využila k přesazování letitých restů. A také jsem vysela nové letničkové záhony. Jako třeba ten slunečnicový.




Když se člověk ponoří mezi slunečnicová semínka někde v lepším semenářství, nestačí koukat, kolik druhů slunečnic se dá koupit. A že slunečnice nemusí být je žlutá se hnědým středem. Proti klasice vůbec nic nemám, ale bylo by škoda nevyužít celou paletu možností.




Co se týká pěstování, neexistuje jednodušší letnička. Předpěstování je zbytečné, prostě a jednoduše vložím semínko nejlépe v druhé polovině dubna do asi 1 centimetr hluboké jamky a zahrnu zeminou. V případě velkého sucha doporučuji ještě párkrát zalít. A pak už jen čekat.




Slunečnice jsou většinou značně vysoké, i když se dají koupit také trpasličí odrůdy (cca 80 cm vysoké). Čím bohatší půdu jim připravíte, tím budou vyšší a celkově mohutnější. Měli byste také vědět, že existují slunečnice jednovýhonové a vícekvěté, kdy kromě hlavního květu vykvete i spousta menších květů.




Pokud nepoužiji slunečnice do vázy, nechávám je na záhonu ptákům. Ti občas vytrousí nějaké semínko, takže mi bezpracně rostou na různých místech zahrady různé slunečnice. Když už je po odkvětu na záhonech nechci, odříznu celou odkvetlou hlavu a přivážu ji na strom. Sýkorky se mohou přetrhnout a odměnou je mi veselé štěbetání.




Pokud chcete vědět, co je u nás nového, najdete mě i na Facebooku https://www.facebook.com/Nejen-tulip%C3%A1ny-188742098632578a Instagramu https://www.instagram.com/nejentulipany/

Krásné léto všem!

2 komentáře:

  1. Jsou překrásné! Letos se mi slunečnice konečně zadařily, ale uchránit je před slimáky byla velká výzva. Nejraději mám úplně ty obyčejné.
    Zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám každý rok jinou favoritku. Ať se u vás slunečnicím daří!

      Vymazat